Comanda
telefonica

Vreti sa comandati
prin telefon?


Nimic mai simplu:
sunati la 021 209 45 12

(luni - vineri, intre 08:30-17:00)

Ce aveti si ce nu aveti voie sa decontati in firma? Evitati decontarile neagreate de ANAF!

Aflati explicatii complete din lucrarea pe care toti contabilii au asteptat-o cu nerabdare: Decontarile de la A la Z!

Lucrarea contine informatii la zi, in conformitate cu noutatile intrate in vigoare la 1 ianuarie 2024!

Stimate coleg contabil,
 
Decontarile sunt omniprezente in activitatea dvs. profesionala.

Va intalniti practic cu decontarile in fiecare zi, indiferent ca ele se refera la un simplu bon de benzina, la un avans catre un furnizor sau la operatiuni in participatie. Iar gestionarea lor corecta este vitala. 

Orice greseli care apar aici duc automat la calculul eronat al impozitului pe profit si implicit la penalitati, majorari de intarziere si, desigur, amenzi. Va reamintim, conform art. 41 din Legea contabilitatii, nerespectarea reglementarilor cu privire la intocmirea si utilizarea documentelor justificative se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 4.000 lei.
 
Dar, ca de obicei, avem solutia care va scapa de incertitudini, greseli si sanctiuni!

Lucrarea Decontarile de la A la Z, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari:
  • forwardDecontari cu asociatii, privind capitalul, dividendele
  • forwardDecontari cu societati afiliate
  • forwardDecontari ale operatiunilor in curs de clarificare
  • forwardDecontari cu tertii ... etc.
Lucrarea contine informatii 100% practice, insotite de explicatii amanuntite, temeiuri legale si studii de caz. 

Aceasta lucrare va permite sa raspundeti la intrebari sensibile de genul:
 
1. Intrebare: „Un angajat al societatii se deplaseaza de la domiciliu la locul de munca cu masina personala. Pe ruta respectiva nu exista mijloace de transport in comun. Pot deduce 100% sau doar 50% combustibilul utilizat de salariat, fiind conditionat doar de un consum de 7,5 l carburant la 100 km parcursi pe ruta cea mai scurta?”
 
2. Intrebare: „Administratorul societatii achita unii furnizori on-line cu cardul personal. Care sunt inregistrarile contabile in acest caz? Care sunt obligatiile fiscale atat pentru firma, cat si pentru administrator ca persoana fizica?” 
 
3. Intrebare: „Cum se compleaza Declaratia 394 in anul 2016 pentru bonurilor fiscale de cumparaturi care n-au trecut CUI-ul cumparatorului? Se trec in declaratia 394? Care este monografia contabila? TVA este deductibila?” 
 
4. Intrebare: „Unul din angajatii societatii se deplaseaza in strainatate, dar nu se cazeaza in structurile de cazare turistice (sta la rude in Germania). Are dreptul sa primeasca indemnizatie de cazare? Daca da, cu ce justifica aceasta indemnizatie? Se poate stabili prin contractul sau de munca valoarea acestei indemnizatii, fara a mai fi necesare documente justificative?”
 
5. Intrebare: „Am trimis printr-o firma de curierat mai multe colete, dintre care doua au fost distruse din cauza transportului. Am solicitat firmei de curierarat sa ne plateasca produsele distruse. Am incasat prin banca suma solicitata. Care sunt inregistrarile contabile? Emitem factura si se colecteaza TVA?” 
 
Lucrarea contine informatii complete despre contabilitatea decontarilor:
 
 Decontari cu asociatii (privind capitalul, dividendele);

 Decontari cu salariatii (avansuri de trezorerie);

 Decontari prin conturile la banci (incasari cu cardul, decontarea obligatiilor la stat);

 Decontari cu societati afiliate (creditari, dividende, alte operatiuni);

 Decontari cu tertii (sume achitate in contul altor persoane – facturi de decontare);

 Decontari ale operatiunilor in curs de clarificare;

 Decontari din operatiuni in participatie;

 Sanctiuni (in cazul in care nu se fac corect inregistrarile).
 

5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 
 1  Decontarea prin compensare
 
Compensarea este o procedura de stingere a obligatiilor de plata reciproce intre doi participanti la tranzactie. In lucrare gasiti explicatii detaliate privind procedura corecta si documentele justificative care trebuie intocmite pentru ca acesta operatiune sa fie evidentiata corect in contabilitate, pentru diferite tipuri de compensari:
  • forwardcompensari cu persoane fizice;
  • forwardcompensari cu parteneri nerezidenti;
  • forwardcompensari cu o alta societate din Romania.
Toate informatiile sunt argumentate cu temeiuri legale din principalele acte normative in domeniu: OUG nr. 77/1999, OUG nr. 22/2016, Legea nr. 155/2017, HG nr. 773/2019 etc. Atentie, nu mai exista ordine de compensare cartonate si nici nu mai este prevazuta o valoare limita a facturilor ce pot fi compensate liber!
 
 2  Darea in plata in contul dividendelor

Potrivit principiului necompensarii, prevazut la punctul 56 din OMFP 1802/2014, orice compensare intre elementele de active si datorii sau intre elementele de venituri si cheltuieli este interzisa. Toate creantele si datoriile trebuie inregistrate distinct in contabilitate, pe baza de documente justificative. Darea in plata nu reprezinta o simpla compensare, ci vor fi recunoscute veniturile din vanzarea bunului.
 
 3  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale

La „alte cheltuieli cu caracter social efectuate in baza contractului colectiv de munca sau a unui regulament intern” ar trebui prevazute acele bunuri/servicii acordate salariatilor care sunt neimpozabile la nivelul salariatului. Acestea sunt prevazute la art. 76 alin. (4) din Codul fiscal. 
 
Daca la cheltuieli sociale este mentionat, de exemplu, un abonament la sala de sport, el se va impozita oricum ca avantaj in natura, devine venit de natura salariala si, prin urmare, cheltuiala deductibila integral.
 
 4  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate

Atat din punct de vedere contabil, cat si din punct de vedere fiscal, vanzarea cu plata in rate este tratata ca o vanzare normala, care are ca moment de recunoastere a veniturilor/cheltuielilor si al TVA-ului momentul predarii bunului catre cumparator.
 
Deci nu se pot emite facturi de rate, fiind necesar sa se colecteze TVA si sa se recunoasca intreg venitul inca de la inceput, chiar daca plata nu s-a efectuat integral si chiar daca vanzatorul pastreaza dreptul de proprietate din punct de vedere juridic.
 
 5  Decontarile din operatiuni in participatie

Asocierile in participatie sunt frecvente si este imposibil ca in activitatea dvs. profesionala sa nu va intalniti cu ele. Ele au loc atunci cand o societate comerciala acorda altei societati o participatiune in beneficiile si pierderile uneia sau mai multor operatiuni, sau chiar asupra intregului comert.
 
Veniturile si cheltuielile determinate de operatiunile asocierilor in participatie se contabilizeaza distinct de catre unul din asociati, conform prevederilor contractului de asociere, la sfarsitul perioadei de raportare, cheltuielile si veniturile inregistrate pe naturi fiind transmise pe baza de decont fiecarui asociat, in vederea inregistrarii acestora in contabilitatea proprie. 
 
Detalii complete in lucrarea Decontarile de la A la Z.
 

Sumarul complet al lucrarii:

Atentie: Acest browser nu suporta fisiere PDF. Click aici pentru a descarca fisierul.


„O lucrare extraordinar de utila pentru un contabil. Apelez la ea de cel putin 5-6 ori pe zi, am ajuns practic sa o folosesc mai des decat imi folosesc telefonul mobil :)!”
Mariana Uzunea, expert contabil, Cluj-Napoca
 

De ce trebuie sa acordati atentie maxima corectitudinii decontarilor?
 
Potrivit art. 41 din Legea contabilitatii, constituie contraventie urmatoarele fapte si se sanctioneaza cu amenda:
 
 Efectuarea de operatiuni economico-financiare, fara sa fie inregistrate in contabilitate se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 10.000 lei;
 
 Nerespectarea reglementarilor (…) cu privire la intocmirea si utilizarea documentelor justificative si contabile pentru toate operatiunile efectuate, inregistrarea in contabilitate a acestora in perioada la care se refera, pastrarea si arhivarea acestora, precum si reconstituirea documentelor pierdute, sustrase sau distruse se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 4.000 lei;
 
 Prezentarea de situatii financiare care contin date eronate sau necorelate se sanctioneaza cu amenda de la 200 lei la 1.000 lei.

Comandati chiar acum „Decontarile de la A la Z”!

Titlu: „Decontarile de la A la Z”, lucrare unica pe piata;
Format: Carte;
Pret187 + 5% TVA = 196.35 Lei;
Livrare: Prin curier, la adresa indicata de dvs.;
Garantie: 30 de zile. In aceasta perioada puteti returna produsul, urmand sa primiti inapoi integral suma achitata;
Autor: Colectiv Rentrop & Straton.

Sau...
 
Alegeti pachetul promotional!
Avantajele dvs: reducerea de 40% si livrarea GRATUITA 
 
Pachetul contine 3 instrumente de nelipsit pentru contabili:
 
1. Decontarile de la A la Z
2. Cartea Verde a TVA
3. Cartea Verde a impozitului pe venit si a contributiilor
 
Achitati cu 40% mai putin: adica doar 364 lei + 5% TVA (in loc de 607 lei + 5% TVA).
 
Decontarile de la A la Z: contine informatii 100% practice, insotite de explicatii amanuntite, temeiuri legale si studii de caz. Sunt grupate intr-un singur loc toate informatiile indispensabile despre decontari.
 
Cartea Verde a TVA este instrumentul care explica pe scurt, clar si complet regimul TVA pentru toate tipurile de operatiuni, un instrument cu ajutorul caruia evitati diferentele de plata rezultate din TVA, penalitatile, dobanzile, amenzile sau chiar raspunderea penala.
 
Cartea Verde a Impozitului pe venit si a contributiilor este cea mai noua lucrare din domeniul impozitului pe venit si a contributiilor, actualizata conform ultimelor schimbari legislative si cuprinde informatii despre tipurile de venituri si categoriile de contributii: cum functioneaza impozitul pe venit; care sunt veniturile impozabile pentru persoanele fizice rezidente si nerezidente; care sunt beneficiile fiscale si cine se bucura de ele; cine este scutit de la plata impozitului pe venit etc.
 
Cu stima,
 
Mihaela Militaru
Coordonator oferta
Divizia Contabilitate
Grupul romano-german Rentrop & Straton
MB

GARANTIE 100%
Nu este nicio problema daca va razganditi asupra achizitiei dvs.!
Primiti toti banii inapoi!

Garantie 100%

Aveti la dispozitie o perioada de 30 de zile in care puteti solicita oricand restituirea sumei achitate.

In cazul in care ati achizitionat un produs fizic, va rugam sa il expediati pe adresa Rentrop & Straton, Bd. Basarabia nr. nr. 256, Incinta Faur, sector 3, Bucuresti. Avem doar rugamintea sa suportati taxa de transport. In cazul unui serviciu sau produs online, e suficient sa ne comunicati intentia dvs. de a apela la garantie, prin e-mail (rs@rs.ro) sau telefonic (021-209.45.45). Banii va vor fi restituiti cu promptitudine fie direct in cont, fie prin mandat postal.


Formular de comanda

Rentrop & Straton da unda verde LIVRARII GRATUITE!
Cumparati de 247 Lei si livrarea este gratuita!
Doar in luna octombrie costurile cu ambalarea si expeditia sunt suportate integral de Rentrop&Straton - Grup de Editura si Consultanta in Afaceri pentru comenzi mai mari de 247 RON. Produsul va ajunge la locatia precizata de dvs. prin posta sau curier.

Bifati produsele dorite:


Persoanele care au comandat produsul Decontarile de la A la Z au fost interesate si de:

Decontarile de la A la Z

Va rugam completati

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii!
Nume*
Prenume*
Telefon  
Telefonul este necesar pentru contactarea dvs. de catre firma de curierat in vederea livrarii produsului comandat.
E-mail*
Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

termenii si conditiile site-ului!

Produsele achizitionate pot fi vizualizate si online, folosind platforma RS Online, unica in Romania. Veti putea sa va logati imediat ce plata produsului este confirmata in contul nostru.
www.RSonline.ro
* Pentru produsele in format digital, la cererea clientilor, Rentrop&Straton a decis sa ofere posibilitatea utilizarii produselor pe 3 computere diferite.